Jag börjar tröttna på Maria

Med Normalisering menar Maria Montessori ett barns optimala utveckling. Normalisering är ett ord som beskriver ett naturligt tillstånd i barnens utveckling. Maria Montessori menar att ett normaliserat barn har "hittat" sig själv och mår bra och har ro i själen.  Barnet trivs i sin omgivning både miljömässigt och med kamrater och vuxna runt omkring. Barnet kan nu sätta sig i en annan människas situation (samt samspela med andra) och på så sätt hjälpa andra om det behövs. Barnet tar eget ansvar och blir mer självständig i sitt handlande och lusten till nyfikenhet och lära nya saker ökar. [1]


kul va?

Nu ska jag skriva vidare, önska mig lycka till ( jag vill dööö)

/ Börr!


Kommentarer
Postat av: Loo

har du också lov nästa vecka?

2009-02-06 @ 16:32:28
URL: http://loem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0