Överlevarna

Sitter och tittar på en serie på tv 4 som började idag kl 21. Den känns ju jävligt passande!




"En influensa-pandemi sprider sig med oanad kraft över jorden med katastrofala konsekvenser. På bara några timmar slås 90 procent av jordens befolkning ut. En rad sammanträffanden för ihop en liten grupp överlevare som tvingas ty sig till varandra för att klara sig i en främmande verklighet långt från deras vanliga trygga vardag. Hemmafrun Abby tar sig an ledarrollen för den brokiga skaran bestående av allt från en elva-årig pojke till en dömd brottsling."
Från tv4.se

Tror att nästan alla som ser serien kopplar den till svininfluensan, även fast man vet att svininfluensan inte är i närheten så allvarlig som den i serien. Men ändå, timing?

Tydligen har tv4 fått kritik från smittsskyddsläkare för att de sänder denna serien nu, då de tycker att den ger mer negativa vibbar än positiva.

Jag ska inte ljuga. Jag blir faktiskt lite orolig över svininfluensan när jag ser serien, man kan inte låta bli att tänka "tänk om"... Usch :(

Nu ska jag i alla fall fortsätta se serien. Hoppas jag kan sova sen! ;)

Rebecca

 


Kommentarer
Postat av: Berit

ja fyfan, jag med! men ska vi se del 2 idag :D?

2009-09-07 @ 11:00:28
URL: http://beriits.blogg.se/
Postat av: michelle

men nu va det så att denna serien var planerad för över ett halvår sedan..

2009-09-07 @ 14:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0